duminică, 10 mai 2015

Fila de jurnal 14

Cand ( ziua, data, ora) duminica, 10.05.2015. Tebuia sa scriu maine, dar acum am ajuns acasa, si pana am acces in bucatarie, am zis sa scriu pe blog. Vineri la noi in bloc s-au schimbat tevile de la apa de sus pana jos la bucatarie si la baia de serviciu. Lucrare, dupa mine, nu urgenta, dar daca asa s-a hotarat, ce era sa fac... Si daca tot am umblat la tevi, sotul meu a zis ca-i bine sa schimbam si tevile de la coloana pana la chiuvetele noastre (cea din baia de serviciu si cea de la bucatarie). Si pentru ca toata lucrarea s-a intins mai mult decat ne asteptam noi, cand au plecat instalatorii, la 8 seara, noi am coborat la masina si am plecat. Iar in casa am lasat dezastru: chiuvetele pe hol, praf de la peretele taiat si de la ce au lucrat baietii aia peste tot... Dar am plecat. Si acum Stefan se chinuie sa monteze (macar) chiuveta in bucatarie, pentru ca tot ce-am folosit noi vineri, neavand unde sa le spalam... dar nu mai zic...
Stare de spirit: Intotdeauna cand vin de la tara am sufletul putin greu din cauza lui Rocky. In rest sunt euforica :)
Vremea: a si plouat putin, dar a fost si frumos.
Poza saptamanii: 
E clematita Miss Bateman, clematita pe care mi-o doresc de muti ani, dar care niciodata nu a vrut la mine. Asta e cea cumparata anul trecut si care, bineinteles a decedat la un moment dat. Nu m-am gandit o secunda ca ar putea fi printre cele trei reinviate primavara asta. Mama imi spunea "s-au deschis bobocii la o clematita alba", iar eu ii spuneam "e roz mama, nu are cum sa fie alba", pentru ca singura alba era Miss Bateman, la care eu oricum nu am noroc... Si uite, draga de ea, ca e alba si e cea dupa care tanjeam de ani. (insa eu mi-am mai luat una anul asta, dar doua nu strica, oricum :) )
Gradina de legume: Mari modificari fata de saptamana trecuta nu sunt.
A ba da:
Nu pot sa cred ca ardeiul asta a crescut intr-o saptamana, dar nu pot sa cred nici ca saptamana trecuta cand l-am plantat nu l-am vazut... Rasadurile de ardei iuti le-am cumparat. Am ajuns cu ele la tara joi, le-am scos din punga, le-am pus in pahare sa le pot uda, apoi le-am plantat... Nu pot sa cred ca nu-l vedeam... Nu stiu ce sa zic... Si ca sa fie treaba-treaba, sambata cand l-am vazut pe asta, i-am analizat pe toti, foarte bine. N-am mai vazut nimic. Astazi imi sare in ochi altul :)
In solar pana acum e bine. Plantutele sunt fericite



Am legat si vinetele pe ata si nu stiu ce sa fac la ardei... daca sa-i leg si pe ei sau nu... Daca vor creste ca anul trecut, nu-i cazul, dar daca vor creste mai mari?... Nici vinetele nu le legam, dar Stefan mi-a spus ca daca vor creste si vor avea conditii vor rodi pana sus, care "sus" nu am idee ce inseamna, si cum visez la niste vienete mari, cred ca plantei ii va fi greu sa le sustina "sus" asa ca le-am legat.
Cand a inceput munca la solar Stefan a spus "musai sa-ti iau o scara a ta, pentru solar". "Pentru ce?" l-am intrebat, pentru ca scara aveam. Una sanatoasa, pe care oricum mie mi-e frica sa ma urc. "Pai sa poti culege rosiile de la 2 m" mi-a spus si mi-a fost clar ca glumeste. Pana l-am vazut cu scara. Nu am pus mana pe ea pana am plantat primele rosii si mi-a spus "pai ia-ti scara si urca-te sa legi sforile de sus". "Eu?" tot sperand ca glumeste. Dar nu glumea. Asa ca sforile cu care am legat rosiile le-am prins eu de sus, cu sora mamei langa mine, tinand de scara, iar eu neprivind in jos nicio secunda. Insa... exercitiul face minuni, asa ca acum am ajuns si manuiesc singura scara, mi-o mut unde am nevoie,sa  ma urc si sa-mi reglez centrul de greutate cand scara se misca... Ce sa mai, nu-mi mai e frica de scari (sau macar doar de a mea) si acum mi-e atat de draga...
Via si livada: via a inceput sa faca ciorchini (sper ca zic bine) iar livada e o incantare




Caisa, para mai mica si marul sunt de la copaci plantati anul trecut in primavara. Nu-mi vine a crede.
Iar capsuni... abia astept sa se coaca :)

Florile:
 Asta, The President... are florile aproape cat o farfurie de aperitiv. Nu stiu daca pentru ca sunt primele, sau daca pentru ca nu-s chiar multe (are acum cam 5 deschise si mai are cam 10 boboci) ... dar sunt imense si superbe :)
 Miss Bateman, mult-dorita :)
 Iar ea e Multiblue. E cea mai aproape de bucatarie, iar tata, cand clateste ibricul de cafea iese si varsa apa la radacina ei. Nu stiu daca de aceea a crescut asa, dar e foarte mare si e plina-plina de bobocei. Promite spectacol cand o-nflori :)
 Mac alb... am trei... nu stiu sa-i fi plantat eu, dat sunt foarte frumosi oricum.
 Un iris, primit de la o prietena draga :)
 Prima galbenea inflorita in curtea din fata casei unde am aruncat eu seminte. In gradina de legume, unde au fost plantate anul trecut si unde s-a sapat o data cu plugul, apoi de 4-5 ori cu motosapa, pentru ca atunci cand au lucrat la solar au batatorit pamantul... de ziceai ca-i asfalt, in gradina de legume sunt puzderie rasarite saptamana asta... Le las si eu pe toate. Care vor creste bine, care nu... nu...

 Bujorii mei... pe care cred ca nici anul asta nu-i voi vedea, pentru ca week-end-ul viitor nu as vrea sa mai merg la tara, pentru ca sunt in urma job-ul meu...
Trandafirii sunt plini de boboci si de afide. I-am stropit cu macerat de urzica... I-am lasat mamei indicatii sa faca la fel, dar cand o simti mirosul... cred ca tot tata ii va stropi...
Plante la ghiveci:
muscatele, in principal, formeaza boboci. Dar nu le-am pozat...
Plante aromate si medicinale: nicio stire noua...
Animalutele curtii: Saptamana trecuta am mulcit murul, afinul, zmeura, si aproape toti copacii tineri. Si eram tare mandra de mine... Ei, gainile noastre, nestresate, libere in toata livada, au imprastiat tot ce-am muncit eu... Ce sa le fac? Insa imi pare rau ca mulciul acela cred ca le-ar fi placut si plantelor tinere... Dar nu poti sa le ai pe toate...
Si Rocky despre care nu pot scrie prea multe acum, pentru ca ii vad ochii prin gardul de la poarta livezii cand am plecat si...
Asta-i mingea de week-end-ul asta.
In bucatarie si camara: dezastru, ca am umblat la tevi :)
Ma informez:
Asta este "laboratorul" meu. Acum trebuie sa invat ce si cum se foloseste si in ce etapa sa da :)
In plan pentru saptamana ce urmeaza: probabil ca voi sta acasa...

2 comentarii:

  1. Clematita Miss Bateman este foarte frumoasa! Ma uitam ca le-ai protejat. Nu stiam ca exista mac alb, acum am aflat si-ti multumesc. :) Fructele sunt foarte frumusele in stadiul asta de bebe. :) Totul se contureaza din ce in ce mai tare si-mi place sa admir "tara ta". Abia astept sa vad noi postari cu poze (bineinteles). :)
    Imi pare rau ca treceti prin etapa "tevi". Stiu cum este. L:(
    Va doresc spor si putere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Etapa "tevi", slava Domnului am incheiat-o cu succes. Sper sa nu mai aud de ele cativa ani buni :)

      Clematitele nu am dorit sa le protejam... Eu imi doream un fel de suport pentru ele, ii spuneam sotului ce si cum, iar cum sotul meu nu a avut vreme, fiind ocupat cu solarul, tata, sa-mi faca o bucurie, a facut "gardul": acela in jurul lor... Nu e ceea ce-mi doream eu, dar pana la vremuri mai bune, ne folosim de ele asa cum sunt :)

      Multumesc pentru vizita.
      Spor si tie iti doresc :)

      Ștergere