luni, 9 februarie 2015

Fila de jurnal 2

Cand: 09.02.2015
Stare de spirit: nelinistita... deja am intrat in criza (de timp: cred ca nu voi putea face si avea grija de toate rasadurile, de spatiu: sunt convinsa ca nu voi avea unde pune atatea plante, de inspiratie: sunt constienta ca stiu cam 1% din tot ce ar trebui sa stiu... in toate domeniile...)
Vremea: sambata a nins, dar nu mult. E frig, dar suntem totusi la inceput de februarie.
Poza saptamanii:
(doua platute de lavanda, din zece seminte puse)
Gradina de legume:
Doarme. Doar in zona unde parintii mei au pus ceapa in toamna se simte miscare
(desi nu pare, aici e ceapa)
Via si livada

par OK. La o inspectie sumara, toti pomii pusi in toamna par bine si nerabdatori sa inmugureasca. Copacii batrani trebuiesc taiati, la fel si via. Anul trecut un vecin ne-a taiat via "rasul solului" pentru regenerere, cica, asa ca n-a facut saraca decat cativa struguri. Dar buni. Anul asta speram sa facem o cura de struguri pe cinste.
 Florile: trebuie relocate, sunt convinsa
Dar nu stiu unde...
N-am avut curaj sa dau zapada la o parte intr-o zona in care stiu ca am ghiocei, sa vad in ce stare sunt, pentru ca-i atrageam atentia lui Rocky, si ar fi fost in stare sa-mi arate si bulbii in ce stare sunt... Asa ca sper ca peste doua saptamani ii voi vedea infloriti.
Plante la ghiveci: Nu le-am pozat. Am lasat la tara, in casa, dar neincalzita, doi leandrii mari si cactusi. Toti erau foarte bine. Doar leandrii cred ca au avut niste purici-ceva, ca aveau ceva negru pe cate o frunza. Dar le voi veni eu de hac in primavara. Acum nu mai parea sa miste nimic - e totusi foarte frig unde i-am cazat - si n-am mai vrut sa ii deranjez. 
Plante aromate si medicinale: 

"Stratul inalt" in care am pus patrunjel. Tot asa, mi-a fost mila sa umblu la zapada aceea. Ultima data patrunjelul cret era verde. Vedem noi peste o luna.
Am mai plantat melisa. Nu ma pot hotara cand sa plantez busuioc...  
Animalutele curtii: Rocky, e vedeta :)
(tot in gradinita mea de flori)
In bucatarie si camara: cred ca la rubrica asta am sa renunt pana la toamna. A... stati asa, am facut papanasi :)

Ma informez: despre solarii.
Eu imi doresc foarte tare unul si sotul meu se agita sa-mi faca placerea :). Dar nu stiu cum facem, ori alegem noi solutia cea mai grea... ori... nu stiu... Eu gasisem pe net unul, cu montaj, cu sistem de irigatie, cu tot, care costa rezonabil. Dar sotul meu a zis nu, ca facem noi unul la jumatate de pret. Nu va mai spun ca pana acum nu a luat decat lemnul si a facut picioarele si deja am cheltuit cam cat costa ala tot... Si, colac peste pupaza, astazi sotul meu a decis ca solul e prea moale, prea afanat, si ca nu va avea stabilitate solarul si ca trebuie sa turnam centura de beton...Urmeaza sa aflu cat costa cuiele speciale pentru lemn (am fost doar pusa in tema, asa pe departe...) Apoi folia. Apoi furtunul acela pentru irigare, apoi... mai e ceva? Plus munca lui... Mai bine il luam pe ala...
Dar vom face solar.
De aici
Pana aici
:)
In plan pentru saptamana ce urmeaza: plantari, plantari, plantari
Stiind ca voi avea solar si afland eu ca in solar plantele se pun mai devreme, vineri seara, in criza de timp, am pus seminte de ardei si de vinete in folie de plastic
Anul trecut am fost multumita de semintele de gogosari puse asa. Au si rasarit foarte multe, in comparatie cu ardeiul pus in pamant, iar la transplantat a fost floare la ureche (ei... nici chiar asa, dar a fost relativ ok).
Saptamana viitoare ar trebui sa pun si cateva rosii... O sa vad starea de spirit pe care o s-o am, care depinde foarte mult de rata de rasarire a ardeiului :)

Cam atat pentru astazi... si e abia luni...

2 comentarii:

  1. Ce frumos se contureaza ceapa ta. A mea pusa tot in toamna abia a incoltit, iar acum sub zapada nu se vede absolut deloc.
    Si apropo de zapada, cand vad ca parca vine iarna si frigul nu primavara, nu-mi mai vine deloc sa pun seminte la incoltit pentru rasaduri, mai ales ca planul meu era sa le pun in solar ca nu am unde in casa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia astept sa mananc ceapa de-a mea :)
    Eu as pune intr-o veselie seminte la incoltit dar am o perioada asa aglomerata....

    RăspundețiȘtergere