luni, 23 februarie 2015

Fila de jurnal 4

Cand: luni, 23.02.2015
Stare de spirit: nu stiu sa definesc... ma bucur ca vine luna martie, dar ma tem ca nu voi putea face tot ce imi doresc in gradina... In week-end-ul acesta ar fi trebuit sa mergem la tara. N-am mai plecat, dar cumva parca imi pare rau, pentru ca vremea a fost frumoasa... probabil ca au inflorit ghiocei...
Vremea: cald, frumos... cam de vineri. Marti, miercuri a fost chiar ger.
Poza saptamanii: 
O jumatate de cartof dulce pus in apa. Vreau sa incerc, sa vad daca asa e, cum scrie lumea pe net :). Am sase astfel de jumatati, puse vineri (20.02.2015) si sper sa imi reuseasca experimentul. Nu pare greu, voi scrie evolutia.
Gradina de legume: printre picaturi mai pun seminte. Toti ardeii (grasi si gogosari) i-am pus in folie la incoltit. Mi se pare si rata de rasarire mai ridicata si mi se pare si mai usor. Ideea e ca in week-end-ul acesta ar fi trebuit sa pun in pamant pe cei rasariti saptamana trecuta, dar n-a fost sa fie... Sper vinerea viitoare sa-mi fac timp sa-i plantez. Rosiile au rasarit mare parte, dar nu prea-mi plac... Au crescut inalteeee ... probabil cand le voi transplanta va fi OK, dar acum... parca nu-mi aduc aminte de anul trecut sa fi fost asa inalte... (nu le-am mai pozat, pentru ca-mi era ca-mi spune cineva ca nu e bine si imi pierea entuziasmul)
Via si livada: sper sa se descurce singure, ca si anul trecut... Copacii ar fi trebuit stropiti... probabil ca si taiati... la fel cred ca si via... dar sa mai astepte cuminti, un pic...
Florile:
am reusit performanta si in ultima saptamana n-am mai cumparat seminte de flori :) 
Plante la ghiveci: vi le-am aratat saptamana trecuta. Si acum tot asa sunt. Am avut orhidee care au stat cu aceleasi flori cam sase luni. Nu-mi venea nici mie sa cred.
Plante aromate si medicinale:
mi-am cumparat de la SCDL Buzau seminte de Busuioc de Buzau. Scrie pe site-ul lor ca-i aromat si ca se face tufa bogata. In alta ordine de idei... niste seminte de lavanda stau la stratificat in frigider cam de trei saptamani... Mi-e teama sa nu se "stratifice" de tot. Pur si simplu nu mi-am facut timp sa le plantez... Cat sunt de in urma cu rasadurile.... A... si mi-am cumparat si salvie. Pentru ca imi place cum are frunza. Dar nu cred ca am mancat niciodata mancare in care sa fi fost si salvie pusa, asa ce nici nu am idee la ce s-ar folosi. Dar sa creasca si om vedea.
De prin curte:  mi-e dor de curte...
In bucatarie si camara: ca si la florile din ghivece, nicio miscare :)
Ma informez:
da, ma informez.  Citesc tot ce-mi cade in mana despre gradinarit (cand am timp) si retin putin spre deloc. Clar imi trebuie o planificare mult mai buna a timpului.
In plan pentru saptamana ce urmeaza:
incerc sa plantez cam tot ce trebuia plantat in februarie (telina, spre exemplu... nu-i mai vine randul...). As mai vrea sa plantez patrunjel, busuioc, gulii, inca niste vinete albe si negre... Sper sa reusesc saptamana asta.

2 comentarii:

  1. Deci, rosiile sunt inalte pentru ca le tii departe de lumina. Fereastra catre rasarit sau vest si chiar daca pare un amanunt, nu trebuie trecut cu vederea, ridica ghivecele cu viitoarele rasaduri chiar la nivelul geamului, nu mai jos. Daca este pervazul mai nush'cum, pune ceva sub ele sa fie sus, in plina lumina, macar in primele zile in care apar.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, da, lipsa de lumina... au iesit si ele fix in zilele acelea cand nu a fost soare nici macar o secunda...Ele stau la nivelul geamului, dar...
      Sper sa repar aceasta "greseala" cad le transplantez, ca am sa ingrop mai mult.
      Multumesc de vizita!

      Ștergere