sâmbătă, 22 februarie 2014

... dar nu ma las....

Intr-o postare ma vaitam ca am pus vinetele prea dese. Ei, puteam sa pun de trei ori pe atatea in fiecare caserola si tot erau rare. Au iesit din doi in sapte, insa vad ca si azi, adica la multe zile de cand le-am pus, mai iese cate o ratacita. Dar in ansambul sunt foarte multumita si mi-s tare dragi. Dar parca-s cam inalte, si inca nu au al doilea rand de frunze.
In casoleta in care nu a iesit niciuna, mi-am lamurit misterul: semintele expirau in noiembrie 2014, deci saracele, cine stie pe unde au stat asta vara, asta iarna... Asa ca am luat un plic nou, de acels soi, cu verificarea stricta a datei: nu-stiu-luna 2016. Si le-am plantat. Si acum astep.

Mai acum o luna abia asteptam sa vina sfarsitul lui februarie sa ma apuc sa plantez semintele...
Acum ca februarie e pe sfarsite m-a apucat groaza. Unde o sa pun eu atata amar de rasaduri? (cica si la telina trebuie sa fac rasad... aici nu m-am lamurit deloc, ca cica daca-i cald face tija de floare. Pai si daca nu-i place cald de ce mai fac eu rasad? Cica-i musai...)
Si hai, ca unde-l pun, unde-l pun (poate ies ca la vinete), dar eu, cu manutele astea doua in veci nu am sa am rabdare sa iau fiecare fir din ala milimetric si sa-l mut in pahar. Sa le pun direct in pahar iar nu-mi convenea, ca doream sa le creez cele mai bune conditii, adica la translantare sa le ingrop mai mult, sa fie mai viguroase. Si de o saptamana ma tot gandeam ce si cum sa fac. Si mi-a venit ideea salvatoare: am sa pun in pahar, dar pun pamant prima data mai putin si, cand le-o veni vremea transplantarii, mai pun pamant, in acelas pahar. Sper ca socoteala de acasa sa se potriveasca si in targ.
Asa ca azi am purces la rasad de ardei. M-am dezamagit definitiv. Am pus doar zece seminte din fiecare soi de ardei gras cumparat (patru adica), cinci din doua feluri de iuti, una din alt fel si gata. Gogosari nici nu am pus. Si deja nu mai am loc si pentru altele.
Spre exemplificare avem asa:
Si asa ar trebui sa arate la vara in gradina
(si pentru ca am si eu o problema ca vreau neaparat sa vad radacinile plantutelor, dar pentru ca am citit ca nu e bine sa fie in pahare transparente, am pus doua: unul transparent si gaurit, pe post de ghiveci si unul alb pe post de farfuriuta).

Sunt curioasa si din astia cati vor iesi.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu