luni, 16 martie 2015

Fila de jurnal 7

Cand ( ziua, data, ora): 16.03.2015
Stare de spirit:
ganditoare... am multe de facut si simt ca nu-mi ajunge timpul...
Vremea: Saptamana trecuta a fost soare. soare, dar frig, insa soarele parca ma face sa ma simt mai bine :)
Poza saptamanii: 
Acestia sunt ghioceii mei. Si-i iubesc tare mult.
Gradina de legume: am inceput lucrul in gradina :)
Aveam salata si spanacul puse prin februarie si care daca nu le puneam in gradina nu cred ca mai rezistau in paharute. Si cum gradina nu este pregatita inca (a fost arata in toamna, dar nu am avut cand sa mai bagam motosapa acum, sa maruntim pamantul) mi-a pregatit sotul meu o bucatica din ea si acolo am pus salata si spanacul.
Iar aici (in continuare)
am pus un rand de ridichi, doua de bob si patru (parca de mazare).
Continuarea, sper eu, daca vremea ne lasa, saptamana viitoare. (si pentru ca gainile sunt libere in livada, care se continua cu gradina de legume, am incercut zona plantata cu plasa. Ne gandim serios sa ingradim cumva gradina si via pentru ca e pacat ca gainile sa stea intr-o curticica in care intr-o luna  nu mai e fir de ceva verde iar livada toata sa stea goala...)
Via si livada: in vie nu se vede nimic inca. Insa in livada...

Florile: ei, florile...




S-au mai itit hortensia
zambilele (calcate de Rocky)
narcisele
lalelele

bujorii (care parca au inghetat de acum o luna, ca tot atat erau)
 Patru din 6 (sau poate 7) clematite dau semne de viata
 In schimb nu am vazut irisii (doar doi pusi in toamna s-au ivit), flitilaria (floarea-pastelui, pe care mult mi-o doresc si cred ca ar fi trebuit sa iasa pana acum macar putin), ghioceii care infloresc prin aprilie-mai, inalti, pe care, iarasi, mi-i doresc teribil...
Plante la ghiveci: nu am avut vreme sa le inspectez.
Plante aromate si medicinale: mi-au mai rasarit 4 lavande din seria a doua. Cred ca mai mult de patru, odata, nu se poate :)
Animalutele curtii: sa incepem cu gainile. Nu stiu ce au patit, probabil ca-s ametite de atatea schimbari. Oua care pe unde apuca. Si pe una o banuim ca si mananca oul pe care-l face. Iar gaina batrana (closca de anul trecut) schioapata cam de-o luna. Acum am vazut-o si eu si mi-a fost mila de ea. Stefan zice ca nu sufera, ca daca o durea nu mai colinda toata curtea, nu mai iesea din cotet... S-o taiem e exclus... sa nu mai schioapete nu cred ca se mai poate... nu stiu ce vor face cu ea (nici nu accepta ai mei s-o dea cuiva... sa faca ce vrea cu ea...). Paznic sef la ele e Rocky care seara le mana spre cotet. Bine, il apuca manatul asta si inca de 20 de ori pe zi, dar il potoleste tata cand il vede. Cand nu... asta e. El le baga in curtea lor, ele iar ies, le mai lasa putin si le baga iar... Dar saptamana asta tata a tot avut treaba prin livada si a fost cu ochii pe el. Speram sa invete ca doar o data, seara, e nevoie de ajutorul lui la gaini :)
A... si s-a taiat la o labuta... sper sa nu fie nimic grav. E prima oara cand pateste ceva.
In bucatarie si camara: of... am gatit, o data pe la 11 noaptea un orez mexican... alta data pe la 12 o tocana... Vineri i-am facut tort lui Rocky si noi am mancat branza cu ceapa :)
Ma informez: saptamana asta e musai sa citesc (si sa notez, ca de citit am mai citit) cum trebuie sa tai murul si zmeurii...
In plan pentru saptamana ce urmeaza: daca o fi vreme buna e musai sa mai pun in gradina una-alta...

8 comentarii:

  1. Sunt minunate brandusele tale. daca am inteles bine ele sunt cele plantate in drumul lui Rocky. Cum e acum? Tot le mai calca in picioare sau a inceput sa le ocoleasca.
    Incerc sa mi-l imaginez paznic la gaini. Cred ca i se pare tare distractiva toata treaba cu gainile. A descoperit si al meu niste gaini in curtea vecinului si se uita curios la ele prin gard. Cred inca ca ar sari pe ele sa le prinda cum vad ca face dupa orice vrabiuta care indrazneste sa poposeasca prin curte.

    Cum stai cu lucrarile la solar? Reusesti sa-l pui pe picioare anul acesta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei... Rocky calca pe orice. Insa am vazut ca plantutele, bietele de ele, au o capacitate mare de refacere. A calcat si pe rasadul meu abia pus de spanac si salata, dar nu a patit nimic.
      E foarte intelegator si are mare incredere in tatal meu (iar tata ii explica precum unui copil ce are voie, ce nu si mai ales de ce nu) insa principala lui preocupare e sa "sanctioneze" orice trece pe langa curtea noastra. Si, ghinion de nesansa, avem un gard mare.... pe doua laturi ale curtii...
      Cand a fost in Bucuresti l-am dus de cateva ori la gaini si a fost jale :). Insa la tara, a stat tata o zi-doua cu el, i-a explicat ce si cum, si le lasa in pace acum. Doar ca, atunci cand ii vine lui, le aduna de pe unde sunt si le duce la cotet :)
      Insa mai avem un hop: toti vecinii ne spun ca ne trebuie musai si-o pisica, mama e hotarata sa ia una (care s-a nascut ieri la o vecina draga noua) si, toate ca toate, dar pisici Rocky nu poate sa vada in fata ochilor. La tara niciuna nu are curaj sa strabata curtea (iar daca trecea cate una, cand era el mai mic si dormea in casa, cand iesea afara probabil ca simtea si innebunea... mirosea doua ore continuu... era super-agitat...) iar in Bucuresti, cand mai vedea cate una, la propriu nu ne mai intelegeam cu el. Deci asta va fi provocarea anului asta :)
      Cu solarul suntem in asteptare... Vremea nu prea ne lasa sa facem ce vrem. Week-end-ul asta vroia sotul meu sa se duca sa termine de pus picioarele solarului (a apucat si a pus doar 5 si mai sunt 14, sau asa ceva) dar astia spun ca miercuri si joi va fi lapovita si ninsoare... Nu stiu daca va putea sa faca ce si-a propus...

      (hai ca am facut un raspuns cat o zi de post :) )

      Ștergere
    2. Si eu as vrea o pisica anul asta si tot cateleul e cel care ma face sa ma gandesc de multe ori inainte sa ma decid asupra adoptarii unei pisici.
      Am vazut mai demult intr-un post cam unde vrei sa faci solarul. Cred ca solarul tau va avea cat are toata gradina mea. Uneori mi se pare mult prea mica. Altori prea mare. Vremea rea ma tine si pe mine acum in casa. Nu pot planta nimic. e soare, dar e si un vant de te ia pe sus.

      Ștergere
    3. Solarul va avea 5.5m (incercam 6, dar nu ne iese din cauza pomilor) si 10 sau 12m lungime. Mie nu mi se pare mare... dar nu prea le am cu aproximarile.
      Si solarul va ocupa (dupa parerea mea) cam jumatate dintr-o "parcela" si mai avem inca una cam de 4.5m si la fel de lunga...Cam asta e gradina noastra de legume (si mai avem un locusor, intre o latura a casei si gard unde am avut anul trecut cartofi, dar a iesit o mare de buruiana, iar acum avem ceapa si usturoiul).

      Ștergere
    4. S-ar putea sa aveti o surpriza placuta din partea lui Rocky cand va aparea puiutul de pisica. Se spune ca atunci cand unul dintre ei este pui, celelalt il va accepta mai usor. Trebuie insa avuta mare grija la prima intalnire, dar stii asta. Si Jim al nostru era la fel ca Rocky. Cand l-am adus la noi avea deja 1 an. Bineinteles ca i-am luat un dresor pe care l-a avut timp de 6 luni. Reprezenta un pericol si pentru noi. Dar la mine n-a fost cazul pentru ca m-am imprietenit cu el instant, din momentul in care l-am luat din jumatatea de metru de lant in care statea. Apoi cand au aparut pisicile (avem doua) s-a jucat cu ele foarte frumos. Pot spune ca-si lua cafteala mai tot timpul de la ele. Si el era foarte pasnic in prezenta lor. In schimb, la orice alta pisica straina de curte, facea urat. Doamne, imi amintesc cate nopti am stat la panda cu fratele meu, pe dupa perdelele din casa, ca sa salvam mate prinse in cotetul lui. Era fiara. Nici cu biscuiti si mancare nu-l scoteam de-acolo. Astept sa ne povesteti cum a decurs prima intalnire. :)

      Ștergere
  2. Eram "precisa" c-o sa ne arati frumuseti din gradina! :) Si le asteptam cu nerabdare. :) Spor si recolte bogate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc.
      Ei... nu sunt multe minunatii... doar cateva, dar care pentru mine inseamna extraordinar de mult.

      Multumesc pentru vizita.
      :)

      Ștergere