duminică, 22 martie 2015

Fila de jurnal 8

Cand ( ziua, data, ora):  luni, 23.03.2015
Stare de spirit:
euforica, ingrijorata, nerabdatoare, nelinistita... Euforica pentru ca incep sa vad verde in fata ochilor :) . Ingrijorata pentru ca la cate treburi am mi-ar trebui cinci zile de cate 48 de ore si un week-end de 4 zile, macar. Nerabdatoare sa vad pomii-n floare (ador pomii in floare. Ador e putin spus sunt innebunita dupa ei). Nelinistita pentru ca au spus la TV prognoza pe trei luni. In astea trei luni, de n-ati vazut-o, ploua cat in cinci...
Vremea: nebuna. In asa hal incat pana la pranz a fost soare, iar pe seara a inceput sa ninga... Asta, slava Domnului, saptamana trecuta. Week-end-ul a fost de vis: soare, soare, soare. 
Poza saptamanii: 

Nu mai e mult, stiu sigur :)

Gradina de legume: incepe sa prinda contur
Am plantat salata, ridichi, spanac si mazare. Cam un sfert din ce-mi propusesem. Acum am o temere ca nu vor iesi... De data asta le-am pus eu si le-am pus rar. Si cand spun rar, inteleg rar. Adica am pus salata la cinci centimetri (aprozimativ) samanta cu samanta. Stiu, suna nebuneste, dar asta am facut. Si dupa ce am terminat, cand m-am uitat la cat de mare e pamantul si la cat de mica samanta... am inceput sa ma indoiesc de faptul ca va razbi...Om trai si om vedea.
Am mai pus morcov (din cel pus de mine pe hartie igienica), patrunjel normal si din cel cret. A, si am mai pus trei randuri (mici) de bob.
Iar cumva in spatele viitorului solar am pus capsuni (bine, toate astea ajutata de o vecina, ca singura... cred ca ma opream la spanac).

Si ca am pomenit de solar va spun ca a inceput sa prinda contur

A terminat sotul meu de pus picioarele
Habar nu am cum ne vom descurca cu el... Pana la urma nu am putut sa-l facem mai lat de 5m (din cauza pomilor de pe margine), iar lung e de 12m. Am facut o socoteala rapida, mi-ar incapea in el 24*4*2 plante :). Acum sa vedem care-s alea...
Nu m-am lamurit ce rosii pot sa pun in solar... Probabil ca fix alea pe care eu nu le am... Asa ca voi pune ce am si gata. Si ca sa fie treaba-treaba, am luat semintele la tara, crezand ca voi avea vreme sa pun tot ce-am cumparat si le-am uitat acolo. Si mai erau si niste seminte de rosii pe care voiam sa le pun la incoltit...
Via si livada: livada mai are putin si infloreste. Via a fost taiata astazi. Urmeaza sapatul, cica.

Florile: un lucru mi-e clar: nu am timp, efectiv, sa ma ocup si de flori. Cu toate ca ele sunt prima iubire, se pare ca dragostea trece prin stomac si ca atare ma ocup mai mult de legume. Mi-am cumparat tot felul... dar unde sa le pui in marea de buruieni... Mereu spun ca ma axez pe arbusti, trandafiri si tufe mari... dar nu ma pot abtine.
Am plantat patru clematite din sase (ca intre timp m-am mai facut cu una), am platat o kerria, la umbra, si o buddleja, la soare.
Trandafirii platati in toamna arata bine toti, cu exceptia unuia. Insa sunt ingrijorata de cei doi trandafiri mari, primiti odata cu casa: sunt negri de sus pana jos. De jos de tot se vede ca le-ar da lastarasi, dar cum de ei au degerat asa, iar cei mici, care au tulpina cat petiolul de la frunza celor mari nu au degerat...
Plante la ghiveci: sa aiba rabdare sa ma pot ocupa si de ele...
Plante aromate si medicinale: am primit de la o vecina niste radacini de menta si tare ma bucur :) A... si imi pare rau ca nu am facut poza, dar trebuie sa ma credeti pe cuvant: lavanda plantata ultima data (habar nu mai am cand) a rasarit muuulta. Prima data au aparut patru plantute si dupa cateva zile erau mult mai multe. Am numarat 26 :) Ceea ce m-a motivat si am bagat in frigider si celalalt plic cu lavanda :) "Cheia succesului": am tinut semintele in frigider, apoi le-am pus in pamant (am sarit faza cu tinutul in apa pentru ca la cat de mici erau semintele mi-a fost teama ca nu am sa le mai pot planta dupa), insa pamantul in care le-am pus l-am tinut ud-ud cam o saptamana (paharul in care am pus l-am bagat intr-o punga, sa mentin umiditatea). Apoi doua saptamani nu prea s-a intamplat nimic, apoi au rasari patru si apoi... inca 22 :) Incerc ca vad pasul urmator si mi-e cam neclara imaginea... Insa peste trei-patru ani vad trandafiri si lavanda peste tot :)
Animalutele curtii: gainile si Rocky :). Gainile fac oua (mi se pare minunea-minunilor ca gainile noastre fac ouale noastre, pe care nu le cumparam... In strafundul mintii mele am intiparit ca ouale sunt facute de magazin :)  )
Rocky e iubirea mea cea mare. Atat de mult am ajuns sa-l iubesc incat ma mir si eu de mine. Si pentru ca sunt in stare de orice pentru el, m-am dus si i-am adus-o pe Maya sa se joace (treaba era pe mine cat casa, dar si placerea lui Rocky era importanta pentru mine)


Pe cat e ea de mica, pe atat e de tupeista, iar Rocky pe cat e de mare pe atat e de bun, de galant, de delicat.
Si am mai observat ceva: cand suntem noi in curte nu prea mai accepta pe altcineva. Sambata ne-au ajutat la treaba doi vecini care ii tot ajuta pe ai mei. Sunt mereu la noi in curte, stiu tot rostul, iar Rocky ii iubeste foarte tare. Dar si sambata trecuta si asta s-a dat la ei, fara drept de apel (nu i-a muscat, dar nici mult nu mai avea). Asa incat am tot fost cu ochii pe el si il domoleam cand i se parea lui ca cei doi nu erau unde trebuie sa fie (adica pe partea cealalta a gardului).
Tata a zis sa-i luam doua afise cu "Caine rau". Eu totusi voi cauta afise cu "Caine rau! Nu mananca tot!"
In bucatarie si camara: nu stiu de ce am sarit peste rubrica asta :)
Ma informez:
ce sa ma mai informez... am citit toata saptamana trecuta, am si repetat, ca la examen, cum se taie murul, cum se taie zmeurul. Da, stiu toata teoria. Dar cine-mi spune mie care-i creanga care a fructificat anul trecut? De unde stiu eu care sunt cele doua tulpini de anul trecut? Singurul lucru clar mi-a fost "35cm" dar de unde? si pe care ramuri? Asa ca am taiat si eu cam la 60cm tot. Sa vedem ce-o iesi.
Murul fara spini e un dragut. Zmeurul galben insa e inspaimantator. Cred ca si pe fructe are spini ala...
In plan pentru saptamana ce urmeaza: chiar nu am niciun plan... O sa incerc sa ma gandesc la solar sa imi dau seama ce si cum voi pune...

6 comentarii:

  1. Foarte frumos, lucrurile se misca in gradina ta, iar tu esti o harnica. Spor si sanatate sa aveti!

    Ella

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ella.
      Ma mir si eu de mine cat is de harnica :) insa adevarul e ca ma relaxez total cand sunt acolo. Imi place teribil sa ma ocup de gradina, iar mama imi spune ca se gandeste tot mai serios ca am fost schimbata la nastere, ca sunt copilul unei taranci, ca al ei nu prea par a fi :)
      Sanatate si spor si voua.
      Va pup.

      Ștergere
  2. Ce simpatica ai fost cu postarea aceasta! :) Sper sa nu te superi pe mine, dar am fost un zambet tot timpul cat am citit. Si iti multumesc ca am inceput saptamana bine. :) Am citit-o odata dimineata si inca odata acum...de placere. :)
    Iti doresc din tot sufletul sa se prinda tot si sa aveti recolte bogate si sanatoase.
    M-a amuzat si povestea despre Rocky cu cei doi vecini. Sa aveti grija ca asa facea si Jim. Prin gard, daca il mangaia cineva, era numai lapte si miere, dar daca intra cineva in curte, facea prapad. Am patit-o de doua ori destul de urat. Nu vreau sa va sperii ci doar sa va spun sa fiti foarte atenti.
    Vroaim sa te rog sa-mi spui cat ai tinut semintele de lavanda in frigider? Am incercat si eu anul trecut cu rasad (fara tinut la frigider), si nu au rezistat dupa ce le-am plantat in curte. Mai am un pachet cu care vreau sa incerc dupa metoda povestita de tine si am mai citit la Vasi pe blog ceva asemanator. Stiu ca si are niste lavande frumoase. Saptamana linistita ca sa-ti reface fortele pentru we urmator!

    RăspundețiȘtergere
  3. Citisem ca semintele se tin in frigider trei zile. Eu cred ca le-am tinut trei saptamani... Le-am bagat acolo si efectiv am uitat de ele. Vasi imi spusese sa le tin si o zi, dupa frigider, in apa, dar nu am mai facut si asta.
    De crescut, cele patru, primele, cresc. Insa groaznic de incet. De o saptamana vad ca au inceput sa se ramnifice de jos, de la primul rand de frunze, ceea ce mi-a dat incredere ca stiu ele ce trebuie sa faca.
    Insa, cu imaginea gradinii proaspata in minte ma indoiesc de faptul ca as putea sa le pun in pamant anul acesta. Ele sunt subtiri cat o mina de 0.5 iar buruienile sunt grase si frumoase.
    Stiu ca as fi putut sa-mi cumpar o lavanda, sa o tai bucati, sa le pun la prins si probabil as fi avut spor mai mare. Insa daca o sa am eu in gradina lavanda mea crescuta de mine din seminte... iti inchipui satisfactie :)

    Cat il priveste pe Rocky, tata spune ca e alt catel cand venim noi. Ca e foarte agitat, ca nu are stare o secunda... Probabil ca vrea sa ne apere... mai stiu eu...
    Avem vecina din spate, preoteasa, care tare mi-e draga. Rocky o vede des prin gard, dar nu o baga in seama. Ei, sambata, cand am vazut-o eu, am alergat spre dansa sa-i dau niste bulbi de gladiole. Rocky a ajuns la gard inaintea mea si latra cu o rautate ce n-am vazut. N-am putut sa ma inteleg cu femeia. Cu greu l-am potolit. Iar George, care era la noi, mi-a spus ca m-a vazut alergand si a crezut ca am nevoie de ajutor si de aceea s-a comportat asa. Si ca sa avem grija sa nu ridicam vocea la cineva cand e el in preajma, ca s-ar putea sa ne sara in ajutor :)

    PS: eu ma bucur ca ma vizitezi, macar virtual. Si daca-ti mai si place ce citesti... E peste asteptarile mele :) . Pe blog chiar scriu sincer, ce cred, ce patesc, ce sper, ce doresc. Nu vreau sa par nimic, blogul l-am facut pentru mine. Nu ma gandeam ca ma va vizita cineva vreodata :) .

    RăspundețiȘtergere
  4. iti urmaresc cu interes solarul, sa-l vad cum creste asa de la zero pana la prima recolta din el. Imi doresc si eu unul, dar din mai multe motive stiu ca e momentan doar un vis. Spor in tot ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  5. Solarul... ce sa zic.... a incoltit ideea cand taiam anul trecut rosiile manate si plangeam... Atunci sotul meu, ca sa ma aline, mi-a zis ca o sa facem solar. Si mie atat mi-a trebuit :)
    Sper sa am poze cu el in fiecare faza.
    Daca iti doresti, 50% e realizat, eu asa cred :)

    Spor si tie!!!!

    RăspundețiȘtergere