luni, 30 martie 2015

Fila de jurnal 9

Cand: luni 30.03.2015... a trecut deja si luna martie... daca ma intreb cum au trecut aceste trei luni din an.... ce am facut in astea trei luni... dar nu ma intreb. Fac pe niznaiul...
Stare de spirit:  sa nu vorbim despre starea de spirit... nu am fost in week-end la tara. A plouat tot week-end-ul, eu as fi avut de lucru in gradina, sotul meu ar fi trebuit sa lucreze la solar... deci era exclus sa putem face ceva acolo... si cum si aici strigau multe treburi dupa noi, am hotarat sa stam acasa. Insa gandul mi-e acolo...
Si ca atare, nu am nici poze acum...
Vremea: nu as vrea sa vorbesc despre ea... Sambata si duminica a plouat mocaneste, continuu. Pana sambata si azi a fost soare si frumos... Daca se obisnuieste vremea sa ploua in fiecare week-end nu stiu cum voi face. Anul trecut cam asa a fost. Pana joi era soare si frumos si de vineri incepea ploaia...
Poza saptamanii: 

(o frunza de rosie, sanatoasa, dupa parerea mea, si frumos murositoare)
Gradina de legume: creste pe balcon. Plantutele arata binisor pana acum. Mi se pare ca si-au luat avant si ardeii si vintele si tare ma bucur.
A... si acum o saptamana am vazut pe o vanata ceva ce mi s-a parut a fi musculita alba de sera. Azi am mai vazut una... Banui ca sunt asa ceva, ca eu nu am avut la plante, pana acum, chestii din astea... Ma cam ingrijorez...Trebuie sa le starpesc.
Via si livada: mama imi spune ca mugurii stau sa pocneasca. Abia ii astept!!!
Florile: mi-am pus cateva seminte de craite, galbenele si carciumarese la incoltit. Si din cateva, au incoltit cateva. Dar tot e bine. Astea-s pentru solar, asa m-am gandit (asta in ipoteza ca vom reusi anul asta sa il facem :) )
Plante la ghiveci: nu prea m-am ocupat de ele. Insa, majoritatea fiind orhidee, isi vad de treaba, adica au flori :)
Plante aromate si medicinale:
mi-am plantat cateva seminte de salvie si nu au iesit. Oare de ce?
 Lavanda rasarita ar fi trebuit pusa fiecare in paharutul ei, ca sa scap de-o grija, dar n-am avut rabdarea necesara...
Am vazut intr-un magazin niste plante pe care scria "Lavandula nu-stiu-de-care" dar care nu semanau de fel... Daca erau ce scria pe etichete, inseamna ca erau niste obeze, niste ingrasate ... Nici floarea nu am recunoscut-o a fi floare de lavanda pe care o stiam eu pana acum. Eu stau cuminte si nu-mi cumpar, pentru ca le astept pe ale mele (sper ca nu mult si bine :) )
Animalutele curtii: cica gainile fac oua zilnic. 14 gaini, 13-14 oua zilnic. E ceva, nu-i asa? :) Vom vopsi de Paste ouale noastre. Cum e asta? :) 
In bucatarie si camara: am gatit vineri papricas si a iesit sublim. Si un orez cu legume, care a iesit colorat :) Dar cam atat...
Ma informez: acum, ca am terminat cu plantatul (cam 1% din semintele cumparate :) ) am incepu sa-mi fac tot felul de potiuni magice pentru plante. Sunt mereu cu ochii pe blogul lui Vasi si fac toate solutiile pe care si le face si ea. Sunt atat de mandra de mine si atat de nerabdatoare... Vasi spune ca una dintre solutii va fi arma perfecta in lupta cu mana. Ori eu am inceput inarmarea, ca nu-i de gluma :)
In plan pentru saptamana ce urmeaz: oho... cate sunt in plan... mai am o multime de mazare de plantat. Ridichi, de asemenea, muuulte... salata, spanac, mangold (am cateva seminte, sa vedem ce-o iesi)... morcov... ca am pus cam fix 15 seminte... Am o multime de treaba. Sper sa fie vremea ok si sa pot face toate in week-end-ul urmator.

16 comentarii:

  1. Toti suferem de vreme capricioasa, eu ma uit cu jale la laditele cu arpagic, anul trecut la timpul asta aveam ceapa verde. Sper sa reusiti sa construiti solarul pentru ca e un pic mai usor sa controlezi bolile si daunatorii in solar. Spor la inarmare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Parintii mei au reusit sa puna arpagicul in pamant acum o saptamana. Si mai avem o bucata pusa din toamna unde, ce sa crezi, avem ceapa verde. Suntem atat de mandri de realizarea noastra :)

      Speram si noi sa reusim cu solarul, mai ales ca planurile mele erau ca la mijlocul lui aprilie il voi popula... acum stau cu teama sa nu creasca rosiile prea mult... Cica si in week-end-ul asta ploua...

      Ștergere
  2. Ana Maria, și eu am aceeași problemă - grădinăresc în weekend. E frustrant când plouă sâmbăta și duminica. Sunt cu ochii pe prognoze, mai ceva ca pe propriile analize medicale :) (deși prognozele nu se prea confirmă).

    Salvia nu mi-a ieșit nici mie anul trecut. Dar m-am ambiționat și am luat semințe de la mai multe firme (Starsem etc.) Acum nu mai știu care au ieșit, îmi pare rău că nu mi-am notat. Dar până la urmă a ieșit, am transplantat-o în grădină și am avut salvie viguroasă, am pus toată vara și toamna la mâncare.

    Tot așa, am pățit acum cu lobelia curgătoare. Semințele de la o firmă nu au ieșit, iar de la alta, da. Nu știu dacă e o întâmplare sau poate chiar unele sunt mai bune decât altele.

    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem multi (vorba unei reclame) cei ce gradinarim in week-end. Numai eu stiu cum am legat rosiile pe ploaie, sau mai stiu eu ce...

      Nu prea sunt fan salvie... adica pana acum nu prea am folosit in mancaruri. Insa voi mai incerca, pentru ca asa am patit cu patrunjelul: pana anul trecut eu nu am mancat patrunjel, insa anul trecut avandu-l pe-al meu, din gradina mea, am mancat si chiar mi-a placut :)

      Multumesc de vizita!

      Ștergere
  3. Ana-Maria, eu zic sa mai insisti cu salvia.
    Tine semintele in apa cateva ore inainte de a le pune in pamant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, asa am sa fac. Fix astazi voi pune semintele in apa.

      Ștergere
  4. Nici eu nu am avut noroc cu salvia. Anul trecut, din cateva rasaduri plapande, s-au prins in curte doar doua fire. Au facut cateva frunze, dar au ramas anemice pana in ziua de azi. In we-ul trecut, m-am uitat la ele pentru ca am vrut sa le smulg si....soc....au dat cateva frunze noi in varful plantei. :) Acum daca tot au rezistat peste iarna, le voi lasa in continuare. Sa vedem ce se inatmpla. Intre timp, am pus alte seminte pentru rasad. Daca as fi stiut inainte ce spune Simona mai sus, le puneam in apa cateva ore. Dar voi incerca data viitoare asa. Spor maxim sa ai in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca a trecut iarna, anul asta nu are altceva de facut decat sa se intremeze si sa fie o salvie adevarata (sau, ma rog, doua :) ).

      Spor si tie.

      Ștergere
  5. Ana-Maria, vezi ca am facut un update la utilizarea serului!!!!!!!!!!!!!
    Vorbim...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Multumesc Vasi!
      Intrasem si astazi sa vad daca ai mai scris ceva, dar nu am vazut update-ul (dar il vedeam sigur, pentru ca citesc postarile tale dimineata, la pranz si seara, si fac si "sesiune de comunicari" cu toate cunostintele mele care au gradina. Toti au intrat pe blogul tau. Unii s-au inchinat, altii si-au notat :) Eu mizez pe cei care si-au notat. Aia gradinari adevarati :))
      Oricum, multumesc tare mult. Sunt cu ochii pe tine ca pe butelie.
      (Si am si microscop si vinerea viitoare voi trece la analizat bacterii lactice :) Si le voi da si zahar, ca sa fie grase si frumoase :) )

      Ștergere
    2. Ce tare, lucrezi cumva in laborator? Om fi colege?

      Ștergere
  6. Nu... insa fiica mea, in diferite etape ale dezvoltarii ei, si-a dorit de toate. Printre astea si un microscop. Iar noi, parintii ei, i-am luat cam tot ce si-a dorit, ca sa-si dezvolte abilitatile :)

    Dar o sa-mi pun si eu o picatura de ser pe o lamela sa vad ce pot sa vad... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu ma uit la stocul de seminte si ma intreb cand oare cred ca voi putea planta toate alea? I-am mai trimis bunicii mele din ele si tot sunt multe sa-mi ajunga cativa ani.
    Ma bucur ca gainile tale sunt productive. Inseamna ca s-au adaptat bine si nu sunt influentate de schimbarile de domiciliu. Rocky le mai fugareste?
    Blogul lui Vasi - este o nemaipomenita sursa de informatii. Am gasit niste retete anul trecut acolo impotriva daunatorilor de care am fost foarte incantata vazandu-le eficienta. Mi-ar fi placut sa incerc solutia cu pestele dar am citit articolul la vreo doua zile dupa ce curatesem si deci aruncasem resturile de peste.
    PS: uneori te invidiez ca este gradinar de week-end. E foarte avantajos sa ai gradina langa tine, mai ales vara cand culegi din gradina si pui direct in oala, dar e obositor psihologic cand esti singurul care se ocupa de gradina. Cred ca de fapt iti invidiez mai mult ajutoarele pe care le ai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of... si eu va invidiez pe voi cele ce aveti gradina langa voi... Vezi, tot timpul iti doresti ce nu ai :)
      Da oricum ar fi, pentru mine acesta "tara" e o sursa incredibila de "incarcat baterii".

      Ștergere
  8. Felicitari pentru initiativa de a participa la un astfel de eveniment online. Am vazut multe bloguri ce posteaza astfel de articole si ma bucur sa le vad de fiecare data!

    RăspundețiȘtergere